تبلیغات
کلینیک فیزیوتراپی کاوه - به پشت خوابیدن بهترین حالت خوابیدن
کلینیک فیزیوتراپی کاوه
وب سایت تخصصی درمان ها و تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی - فیزیوتراپیست های بدون مرز
تمرین همانند داروست پس با صلاحدید فیزیوتراپیست تان انجام دهید

به پشت خوابیدن بهترین حالت خوابیدن
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 19 اردیبهشت 1394
بسیاری از پزشکان معتقدند که به پشت خوابیدن بهترین حالت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت greatist (گریتیست) خواب میزبانی برای مشکلات سلامتی از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و دیابت است. حالت خوابیدن می‌تواند در خروپف، سوزش سر دل و حتی چین و چروک نقش داشته باشد.
طبق این گزارش بسیاری از پزشکان معتقدند که به پشت خوابیدن بهترین حالت است. این حالت برای ستون فقرات و سلامت گردن مفید است زیرا پشت فرد صاف قرار می‌گیرد و هیچ فشاری به بدن وارد نمی‌شود. همچنین خوابیدن در حالتی که تمام شب صورت فرد به بالا باشد و برخوردی با بالش نداشته باشد باعث کمتر چین و چروک افتادن صورت می‌شود.

در مقابل این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که در این گزارش به آن اشاره می‌شود. افرادی که بیشتر به پشت می‌خوابند بیشتر دچار خروپف و آپنه می‌شوند. آپنه وقفه تنفسی در خواب است. در واقع به پشت خوابیدن رابطه تنگاتنگی با آپنه دارد. پزشکان برای درمان این عارضه خوابیدن به پهلو را توصیه می‌کنند.

می‌توان این گونه توضیح داد که هنگامی که به پشت می‌خوابیم نیروی گرانش وارد بر زبان باعث ایجاد اختلال تنفسی و صدای نامطلوب خروپف می‌شود.

از طرفی مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که خواب بی‌کیفیت دارند بیشترین زمان شب را در حالت خوابیدن به پشت سپری می‌کنند.



طبقه بندی: پیشگیری و سلامت، 
برچسب ها: خروپف، زوال عقل، وقفه تنفسی، نیروی گرانش، چاقی،
ارسال توسط فیزیوتراپیست بابك حسنجانی
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
لینک دوستان