تبلیغات
کلینیک فیزیوتراپی کاوه - سه ورزش تیمی برای کاربران رایانه
کلینیک فیزیوتراپی کاوه
وب سایت تخصصی درمان ها و تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی - فیزیوتراپیست های بدون مرز
تمرین همانند داروست پس با صلاحدید فیزیوتراپیست تان انجام دهید

سه ورزش تیمی برای کاربران رایانه
بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
ورزش هایی کوچک چون پلک زدن، مالش کف‌دست و چرخاندن حدقه چشم باعث کاهش خستگی چشم بعد از کار زیاد با رایانه می‌شود.

جواد کرمعلی پزشک عمومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خستگی چشم ناشی از استفاده از رایانه باعث افت کار و افزایش اشتباهات و همچنین در مواردی باعث سردرد می‌شود. 
وی افزود: ورزش‌هایی که می توان برای کاهش این عامل انجام داد عبارتند از ورزش با کف دست پلک زدن و چرخاندن حدقه چشم است. 

وی راجع‌ به نحوه انجام دادن ورزش‌ با کف دست گفت: ابتدا درست و راحت بنشینید کف دستها را به هم بمالید تا حرارت ایجاد شود سپس دست چپ را روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید و بگذارید حرارت ایجاد شده چشم‌ها را گرم کند. 

کرمعلی راجع به دستورالعمل پلک زدن افزود: پلک زدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می‌شود و باید خود را عادت دهید تا هنگام کار با رایانه هر 4 ثانیه پلک بزنید. 

وی اذعان داشت: چرخاندن حدقه برای افرادی که ساعتها جلوی صفحه رایانه می‌نشیند موثر است و برای انجام دادن این ورزش افراد باید ابتدا چشم‌ها را ببندند و به صورت چرخش حرکت دهند. 

وی اظهار داشت: استراحت چشم ها و تمرکز روی یک شی و همچنین تمرین روی اشیاء دور و نزدیک از حرکات مناسب برای چشم‌های خسته ناشی از کار با رایانه است. 



برچسب ها: رایانه، ورزش، خارش، چشم، خستگی،
ارسال توسط فیزیوتراپیست بابك حسنجانی
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
لینک دوستان