تبلیغات
کلینیک فیزیوتراپی کاوه - 60 تا 90 درصد موارد گودی بیش از حد کمر قابل پیشگیری است
کلینیک فیزیوتراپی کاوه
وب سایت تخصصی درمان ها و تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی - فیزیوتراپیست های بدون مرز
تمرین همانند داروست پس با صلاحدید فیزیوتراپیست تان انجام دهید

60 تا 90 درصد موارد گودی بیش از حد کمر قابل پیشگیری است
بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 17 تیر 1394
حدود 60 تا 90 درصد موارد گودی بیش از حد کمر با اصلاح عادات زندگی به‌ ویژه اصلاح وضعیت ایستادن، نشستن، خوابیدن و همچنین ورزش کردن به صورت اصولی، قابل پیشگیری و کنترل است.

سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: درصد زیادی از افراد جامعه دچار مشکل گودی بیش از حد کمر هستند و در نتیجه این مشکل خود، محدودیت‌های زیادی را به ناچار تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضعف عضلات ناحیه کمر از دلایل مهم بروز گودی بیش از حد کمر است، تصریح کرد: چاقی، عوامل وراثتی، قوز‌کردن بیش از اندازه پشت، التهاب دیسک کمر و پوکی استخوان از مهمترین عوامل بروز عارضه گودی بیش از حد کمر علاوه بر ضعف عضلات ناحیه کمر است.

محمودی افزود: با وجود شیوع نسبتا بالای عارضه گودی زیاد کمر، اما در اغلب موارد این عارضه می‌توان تحت کنترل درآورد.

وی تاکید کرد: حدود 60 تا 90 درصد موارد گودی بیش از حد کمر با اصلاح عادات زندگی به‌ویژه اصلاح وضعیت ایستادن، نشستن، خوابیدن و همچنین ورزش کردن به صورت اصولی، قابل پیشگیری و کنترل است.

محمودی با اشاره به اینکه چاقی را در صورتیکه بتوان کنترل و در واقع آنرا برطرف کرد احتمال بروز گودی بیش از اندازه کمر تا حد زیادی کاهش می‌یابد، اظهار داشت: پیشگیری از قوز بیش از حد کمر و پوکی استخوان نیز از دیگر راهکار‌های بسیار مهم برای پیشگیری و کنترل عارضه گودی زیاد کمر است.

وی افزود: انحناهای طبیعی ستون مهره‌ها و کمر برای انسان مهم بوده و بسیاری از توانایی‌های ما در انجام حرکات مدیون همین برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها است و وقتی میزان انحنای کمر به‌حدی بیشتر از میزان طبیعی برسد، در آن صورت فرد دچار گودی بیش از حد کمر شده است.

محمودی یادآور شد: ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می‌شود و سلامت و تعادل این عضلات و تقویت آنها، نقش بسیار مهمی در سلامتی و طبیعی بودن حالت ستون فقرات داشته و می‌تواند احتمال بروز پوکی استخوان را به کمترین میزان ممکن برساند.




طبقه بندی: فیزیوتراپی و توانبخشی گودی کمر، 
برچسب ها: گودی، کمر، ایستادن، طولانی، ورزش، پوکی، استخوان،
ارسال توسط فیزیوتراپیست بابك حسنجانی
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
لینک دوستان