تبلیغات
کلینیک فیزیوتراپی کاوه - کنار گذاشتن این عادت نادرست راهکار اصلی پیشگیری از کمر درد است
کلینیک فیزیوتراپی کاوه
وب سایت تخصصی درمان ها و تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی - فیزیوتراپیست های بدون مرز
تمرین همانند داروست پس با صلاحدید فیزیوتراپیست تان انجام دهید

کنار گذاشتن این عادت نادرست راهکار اصلی پیشگیری از کمر درد است
بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 17 تیر 1394
متاسفانه هنگامی که می‌خواهیم یک وسیله به ویژه یک جسم سنگین را بلند کنیم، بیشتر به فکر آسیب ندیدن آن جسم هستیم و هیچ توجهی به سلامتی کمر و ستون فقرات خود نداریم که کنار گذاشتن این عادت نادرست بسیار مهم است.

محمد رضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اگر بخواهیم بگوئیم که عامل اصلی آسیب ستون فقرات و کمر چه چیزی است، در آن صورت باید بگوئیم که خود ما انسان ها عامل اصلی هستیم. 

وی گفت: برای اغلب ما انسان‌ها پرهیز از آسیب‌ دیدن وسایلمان و سالم نگه داشتن ابزار و اثاثیه بسیار مهمتر از سلامتی خود و اطرافیانمان است و در واقع سلامتی خود را فدای سلامتی و حفظ ابزار و وسایلمان می‌کنیم. 

درستکار با اشاره به مهمترین عامل بروز کمر درد در بین افراد جامعه،‌ تاکید کرد: متاسفانه هنگامی که می‌خواهیم یک وسیله به ویژه یک جسم سنگین را بلند کنیم، بیشتر به فکر آسیب‌ ندیدن آن جسم هستیم و هیچ توجهی به سلامتی کمر و ستون فقرات خود نداریم که کنار گذاشتن این عادت نادرست بسیار مهم است. 

وی افزود: باید طرز فکر خود به این صورت تغییر دهیم که سلامتی کمر دهها برابر مهمتر از حفظ اسباب‌ها و وسیله‌ای است که بلند می‌کنیم و در بلند کردن اجسام به ویژه وسایل سنگین، اولویت ما باید حفظ سلامتی ستون فقرات و کمر باشد. 

درستکار با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم جسمی را بلند کنیم نباید از کمر خم شویم، تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم یک جسم را از زمین بلند کنیم باید پاها را بیش از عرض شانه باز کنیم چرا که این موضوع موجب می‌شود تا زمانی که جسم را بلند می‌کنیم، مرکز ثقل ما پایین بیاید و فشار در بدن پخش شده و در نتیجه فشار ایجاد شده تنها بر روی کمر نباشد. 

وی یادآور شد: علاوه بر بلند کردن اجسام به صورت اصولی، باید مراقب طرز نشستن و ایستادن خود نیز باشیم، به طوریکه در زمان نشستن کف پا را صاف بر روی زمین قرار می‌دهیم، صندلی خود را تنظیم می‌کنیم و در صورت نیاز از یک بالشتک برای پر کردن فضای خالی پشت کمر استفاده می‌کنیم.

درستکار خاطر نشان کرد: همچنین برای پیشگیری از آسیب و درد کمر، باید از انجام حرکات ورزشی پیش از گرم کردن بدن و انجام ورزش‌های نادرست و غیر اصولی نیز پرهیز کنیم. 



طبقه بندی: فیزیوتراپی و توانبخشی كمردرد، 
برچسب ها: کمر، درد، اجسام، سنگین، ستون فقرات، سلامتی، توانبخشی،
ارسال توسط فیزیوتراپیست بابك حسنجانی
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
لینک دوستان